donderdag 12 juni 2014

Mijn huid reinigings- en verzorgings- routine. (s'avonds)



Hi iedereen,

Vandaag laat ik jullie mijn huid reinigings- en verzorgings- routine zien. Voorafgaand wil ik zeggen dat ik een droge huid heb, en daar ook doelgerichte producten voor gebruik. Iedere huid is verschillend en het is belangrijk dat je de producten gebruikt die bedoelt zijn voor jouw huidtype. Ook merk ik in mijn omgeving dat veel vriendinnen nauwelijks tot geen huidverzorging hebben. Het is belangrijk om tenminste elke avond en elke ochtend je huid te reiniging zodat je huid weer kan 'ademen' dit moet je zeker doen als je make-up draagt, omdat de foundation anders in je poriën gaat zitten, en daar krijg je puistjes van. Ik vertel bij elke stap die ik doe waarom ik het doe, zodat je kunt bedenken of het voor jouw huid ook zinvol is.






































Ik begin met het reinigen. Ik draag elke dag foundation, dat haal ik weg door water over mijn gezicht te spoelen, en er met een reinigingsmelk overheen te gaan. Vergeet niet te wrijven, dit zorgt ervoor dat het product beter reinigt, en door een beetje ruw te wrijven geef je je gezicht een massage wat goed is voor de doorbloeding.






































Na de reinigingsmelk gebruik ik een facewash om met huid te reinigen. Dit lijkt dubbel aangezien ik mijn huid al gereinigd heb met een melk, maar de facewash haalt restjes reinigingsmelk weg, en maakt mijn huid schoon, terwijl de reinigingsmelk alleen mijn make-up weg haalt.






































Dan door naar de ogen. Met de reinigingsmelk ben ik al een beetje over mijn ogen gegaan. Doe dit niet met facewash, dat prikt heel erg! Om de ogen compleet make-up vrij te maken, gebruik ik een reinigingslotion. Door de melk gaat dat erg gemakkelijk, en hoef ik niet hard te boenen. Door hard te boenen kunnen je wimpers namelijk loslaten, en dat is niet heel fijn.







































Als laatste gebruik ik een tonic. Dit wordt ook wel een toner genoemd. Tonic wordt gebruikt om de restjes reinigingsproduct weg te halen, en om je huid pH-neutraal te maken. Als je niet weet wat dat precies betekend, kun je 't opzoeken op google, daar staat heel veel info over pH-neutrale huid, en wat voor rol een tonic daarin speelt. Ik doe de tonic op een watje, en ga hiermee rustig over mijn huid. Niet boenen, dat voegd geen waarde toe en kan je huid alleen maar irriteren!








































Om het af te maken gebruik ik een nachtcrème. Dit hydrateerd de huid, en is vochtstimulerend.

Kus,
Myrthe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten